Volg ons :  













Golfmerken nieuws | Tour Edge 2012


Twintig jaar Tour Edge technologie

Al weer 26 jaar geleden startte David Glod het merk Tour Edge met een simpele en naar gebleken is doeltreffende filosofie; het bedenken en produceren van 's werelds technologisch meest geavanceerde golfclubs. Dat Tour Edge zou uitgroeien tot het wereldwijd bekende en internationaal succesvolle golfmerk dat het inmiddels is geworden had David Glod nooit kunnen vermoeden. Zonder ook maar één professionele speler te sponsoren is Tour Edge alom vertegenwoordigd op de Tours en heeft het meerdere Tour overwinningen op zijn naam. De door Tour Edge ontwikkelde clubconcepten zijn bijzonder vooruitstrevend, bewezen effectief en volstrekt uniek.

Ter gelegenheid van 20 jaar internationale successen heeft Tour Edge een speciale 20% kortingsactie bedacht. De Tour Edge dealers hebben een gelimiteerd aantal "Award winning" Tour Edge XCG5 producten. In de clubselectie vindt u onder andere de XCG5 serie ijzers (Hotlist Silver) in staal en in graphite, de XCG5 fairwaywoods (Hotlist Gold), de XCG5 hybride (Hotlist Silver) en de XCG5 driver. Het actievoordeel kan oplopen tot wel €400,-,wanneer u een complete set XCG5 clubs aanschaft (Driver: €295,-, FWW €239,-, hybride €168,- en ijzers 5-sw €479,-) Alle Tour Edge sets worden voor u op maat gemaakt. Op 25 oktober a.s. is er een speciale fitting dag op Golfbaan Delfland. Voor meer informatie gaat u naar: www.touredge.com of kunt u mailen met sales@touredge.eu.

Golfmerken nieuws | Wedges 2012

Meer wedges op de Tour

Terwijl de wedge verkopen in het Verenigd Koninkrijk en in Frankrijk vorig jaar daalden ging het met de verkopen in Duitsland en Zweden juist in tegenovergestelde richting (+8% en +16%, bron: SMS INC. Retail audit). Volgens de "European Tour Equipment Census 2011" (SNS INC) was het gemiddeld aantal wedges in de tassen van de Tourspelers op de European Tour in 2011 nog nooit zo hoog, namelijk 3,23 wedges per speler. Een verklaring voor de grote verschillen in verkoopcijfers tussen de verschillende landen kan gevonden worden in het feit dat de meer behoudend spelende amateur probeert om nog zo lang mogelijk profijt te hebben van zijn "non-conforming", maar vaak al versleten, wedges. Competitief ingestelde golfers echter zijn allang om en hebben de overstap naar de nieuwe, huidige generatie, wedges met het "conforming" groevenpatroon inmiddelsgemaakt.

Golfmerken nieuws | Powakaddy 2012

Oude rotten aan het roer

Elektrische golftrolley marktleider PowaKaddy kreeg deze week een positieve impuls toen bleek dat voormalig PowaKaddy eigenaar John de Craft- Johnson en oprichter van het trolleymerk Hill Billy, David Catford de bedrijfsbelangen van PowaKaddy hadden veiliggesteld. De beslissing van de "nieuwe" eigenaars om ook de toekomstige groei te ondersteunen met nieuwe investeringen in de merken PowaKaddy en Hill Billy is goed nieuws voor de distributeurs en de eindgebruikers.

Het "nieuwe" senior management gaat in grote lijnen terug naar de "core values" die het traditioneel Britse PowaKaddy het grote succes hebben gebracht van de afgelopen 29 jaar. De assemblage blijft zoals tot nu toe het geval was in Kent en het hoofdaccent ligt, als vanouds, op zaken als kwaliteit, functionaliteit en performance.

Het overnamemoment is strategisch goed gekozen. Eerder dit jaar lanceerde PowaKaddy de zeer positief ontvangen en direct succesvolle Freeway Digital trolley. PowaKaddy richt zijn pijlen met de nieuwe producten op de nog steeds groeiende markt van trolley gebruikers. Powakaddy's reputatie als producent van kwaliteitsproducten, de grote schare fans onder serieuze golfers en de stuurmanskunsten van het ervaren senior management versterken de marktpositie en bieden mogelijkheden tot verdere groei. Volgens de laatste cijfers van marktonderzoeker Sports Marketing Surveys (Bron: Sports Marketing Surveys Electric Trolley Report May 2012) heeft Powakaddy op dit moment een marktaandeel van 51%. Het toevoegen van de aantrekkelijk geprijsde Hill Billy trolleys (derde in marktaandeel in de UK) maakt de nieuwe combinatie ook in economisch moeilijke tijden klaar voor de toekomst. Meer informatie over de Powakaddy productlijn en de Freeway digital trolley vindt u op www.powakaddy.com

Meer